המדריך המלא לקניית רכב חדש !

ההחלטה על רכישת רכב חדש היא תמיד משמעותית. אלא שרכישה שכזו, כיאה לסכומי הכסף חייבת להיות מושכלת . לפניכם מספר דגשים שחשוב לברר בדרך לרכישת רכב חדש .

וודאו שהרכב מתאים לצרכים שלכם, בדקו את רמת הבטיחות שלו ואל תוותרו על סקר שוק; רגע לפני ההחלטה המרגשת, המדריך המלא שאתם צריכים לשנן

בשנים האחרונות כולם מדברים על יוקר המחיה ובמיוחד על מחירי הדיור שזינקו כאן לרמות בלתי נתפסות, אבל נראה שכמעט שכחנו כבר שבגלל המיסוי הגבוה, גם בכל הנוגע למחירי המכוניות, ישראל היא אחת המדינות היקרות בעולם, וזה עוד לפני שהזכרנו שהשכר הממוצע כאן נמוך מאשר זה שבמדינות המערב המובילות. עם זאת, על אף המחירים הגבוהים והעובדה שמדובר בהוצאה השניה בגובהה, אחרי רכישת דירה, בסל ההוצאות המשפחתי, מסתבר שחלק גדול מרוכשי המכוניות כלל לא בוחנים לעומק את הצרכים האמיתיים שלהם ואת הדרישות מהרכב, לא עורכים סקר שוק של ובאופן כללי משקיעים בבחירת הרכב שילווה אותם כמה שנים פחות זמן מזה שבזבזו על ההחלטה באיזה סמארטפון להתחדש.

מה הצרכים שלכם ?
הרבה אנשים לא ממש עוצרים לרגע לפני שהם רצים להזמין מכונית חדשה כמו ההיא של השכן ממול ולא באמת מנסים להבין ולבחון את שגרת השימוש ברכב, כפי שמתאימה לאורח חייהם.

מי ינהג ברכב? חייל, סטודנט, רווק, הורים לילדים, פנסיונר.
מה יהיה השימוש לרכב ? איזה נסיעות אתם מקיימים לרוב? האם אתם נוסעים לחופשות? האם הרכב מיועד להסעות של הילדים? רכב משפחתי? נסיעות עירוניות/בינעירוניות?
מה מספר הנפשות במשפחה? משפחה גדולה או קטנה ? שאלה זו תכוון אתכם האם אתם צריכים רכב גדול או שאתם יכולים להסתפק ברכב מיני.
האם זה רכב עיקרי או משני ?
האם צריך תא מטען גדול? האם צריך מרחב פנים גדול לילדים לעגלות/ כיסא בטיחות?
מה חשוב לכם בעניין הנוחות -לקחת בחשבון מידות של המושב הקדמי והאחורי. אם אתם גבוהים או נמוכים אז חשוב שיהיה לכם רכב שיהיה לכם נוח איתו.
האם חשוב לכם רכב קטן שנכנס לכל חנייה? רכב שאפשר לתמרן איתו בקלות?
האם חשוב לכם רכב גדול לשבת מגבוה ולהשקיף על כולם?
האם אתם אוהבים גאד'גטים, קידמה טכנולוגית ואבזור (מערכת מולטימדיה, חיישני רוורס ועוד)?
האם חשוב לכם רכב בטיחותי- רכב שעמד בהצטיינות ובגבורה במבחני הריסוק?
האם חשוב לכם רכב חסכוני בדלק, או כמו שאנחנו אוהבים להגיד "רכב שלא אוכל דלק"?
מה לגבי העיצוב? עיצוב מיוחד או רכב פשוט?

מה התקציב שלכם?
שאלה נוספת שמתבקשת היא – מה התקציב שלכם? כשאתם עונים על השאלה (אל תזרקו מספר מהכיס), אתם צריכים לחשוב על תקציב. קחו תמיד בחשבון שקניית רכב לא מסתיימת רק בהוצאה הראשונית על הרכב עצמו, אלא כוללת בתוכה הוצאות נלוות כגון: ביטוחים, טיפולי רכב, אגרות רישוי ועוד. בין אם יש לכם הון עצמי או לא, היום יש אפשרויות רחבות לקבלת מימון לרכב, היום כבר לא חייבים לקחת הלוואה מהבנק או לשבור תוכנית חסכון.
במידה ובחרתם בתשלומים בדקו במחשבון הלוואות וודאו כי גובה החזר החודשי מתאים לכם. בדקו שיש לכם יכולת לעמוד בתקציב.
רשימת דרישות
מעבר לבחירת סוג רכב המתאים לשנע אתכם ואת בני ביתכם מנקודה א' ל-ב', לכל אחד מאיתנו יש דגשים ודרישות מעט שונות.
לכן, חשוב שלפני שאתם רושמים את הצ'ק תגדירו היטב את הדגשים שלכם ותדעו בדיוק מה הדרישות שלכם.
אבזור בטיחות
אמנם מרביתם של כלי הרכב המודרניים מציגים רמת בטיחות גבוהה בהרבה מזו שהייתה נהוגה עד לפני עשור וחצי וכוללים שלל כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות כסטנדרט (חובה בכל מכונית נוסעים שיובאה לארץ ממודל 2010 ואילך), אבל הבדלים בהחלט קיימים ובמקרה של תאונה הם עשויים להיות משמעותיים ביותר. על כן, רוכש נבון יבדוק מבעוד מועד את ציון הבטיחות שהרכב שהוא שוקל לקנות קיבל במבחני הריסוק של יורו NCAP או של NHSTA.
באתרים של ארגוני הבטיחות הציבוריים הללו ניתן גם לקבל פרטים מלאים על הסעיפים בהם הצטיין כל רכב ועל אלה בהם פחות הרשים.
כדי לעודד את קהל רוכשי המכוניות להעדיף מכוניות בטוחות יותר, משרד התחבורה ורשות המיסים החליטו לפני זמן מה להעניק הטבות מיסוי על רכבים המצוידים באביזרי בטיחות ומחייב את יבואני הרכב לפרסם את ציון בטיחות על פי קריטריונים שונים ונקודות זיכוי למערכות במדד של בין 0-8.ערך מוסף
אמנם בכתבה הזו אנחנו מנסים לגרום לכם למקד את הצרכים ו"להכניס שכל" לבחירה שלכם, אבל עדיין צריך לזכור שמכונית היא לא מקרר או מכונת כביסה ומעבר לצרכים ולרשימת הדרישות הבסיסיות, לגמרי מובן שרבים מכם מחפשים בכלי הרכב שלהם איזשהו ערך מוסף שיעניק תוכן והצדקה לסכום הכסף הגדול שמונח כאן על השולחן.
לכל אחד יש את ההעדפות האישיות שלו ולפני שאתם נותנים לאנשי המכירות לנסות לבלבל אתכם חשבו מה באמת עושה לכם את זה: עיצוב מיוחד? נוחות מרחפת? ידידותיות לסביבה? קדמה טכנולוגית? ריגוש בסיבובים? מנוע חזק? מראה קרבי של רכב שטח? אולי דווקא צריכת דלק נמוכה במיוחד, או ידיעה מרגיעה שבבוא היום יהיה לכם קל מאוד למכור את הרכב?

סקר שוק
אחרי שאתם יודעים מה הצרכים שלכם, התקציב, איפה אתם מעוניינים לקנות את הרכב ומהי התוכנית המתאימה עבורכם – זה הזמן ללמוד רכבים ולבדוק את השטח. וכאן המקום להתייעץ עם חברים, ולבדוק באתרים באונליין. היום כל המידע נמצא ברשת, ואפשר לקבל מידע עצום על הרכבים בהם אתם מתעניינים. בדקו בפורומים לגביהם, בדקו בעיתונות, ברשתות החברתיות, בדקו סקרים של מבחני דרך השוואתיים . תעשו השוואות ובדקו איזה רכבים עונים על הדרישות שלכם בצורה הטובה ביותר. כשאתם עושים סקר שוק, חשוב גם לבדוק מחירוני רכב , בדקו האם הרכב שומר על הערך שלו? איזה אביזרי בטיחות כולל הרכב? בדקו מה ציון הבטיחות של הרכב ?

כדאי מאוד גם לעשות חיפוש ולאסוף מידע בנוגע למבצעים מיוחדים, ימי מכירות או הטבות למועדני לקוחות שבהחלט עשויים להיות משמעותיים ביותר ולהטות את הכף לטובת דגם זה או אחר.
באתר Motodeal תוכלו לקנות גם מכוניות חדשות "יד ראשונה עם 0 קילומטרים". אמנם מדובר בעוד רישום של יד (על אף שהרכב חדש לחלוטין אתם תהיו יד שניה), אולם לא פעם ניתן למצוא עסקאות אטרקטיביות מאוד והנחות שמגיעות לעשרות אלפי שקלים.
ביקור באולמות תצוגה
עכשיו, אחרי שאתם הרבה יותר ממוקדים ומבינים את הצרכים והתשוקות שלכם, הגיע הזמן לחלק הכי כיפי במסע – ביקור באולמות התצוגה השונים.
נסו לא להתפזר יותר מדי ולהתמקד ב-3-5 דגמים שנראו לכם הכי רלוונטיים בשלב המקדים.
בדקו אם גם במציאות כל אחת מהמכונית שבצמרת הרשימה שלכם תואמת את הציפיות: השקיעו כמה דקות בבחינת כל דגם, הקפידו לשבת בכל המושבים ברכב, בחנו את מרווח הפנים, נוחות הגישה לתא המטען, הנדסת האנוש, איכות החומרים ושאר מרכיבים במכלול של מי שעשויה להיות הפרטנרית שלכם בשנים הבאות.
תנו לאנשי המכירות לספר לכם על הרכב שהם מציעים, אך אל תתביישו לשאול גם שאלות שיהיו להם פחות נוחות.
אתם יכולים גם לשאול מדוע לדעתם (הלא אובייקטיבית מן הסתם) כדאי להעדיף את הרכב שלהם ולא את זה של אחד המתחרים המובילים.
זו ההזדמנות של איש המכירות להדגיש את היתרונות הבולטים ברכב שהוא מוכר ובמקביל "ללכלך" קצת על נקודות התורפה של המתחרים. אמנם כמובן שיש לקחת את הדברים בערבון מוגבל מאוד, אבל אם בכמה סוכנויות שונות אומרים לכם שלמתחרה א' יש בעיה בגיר, או שהסחירות של מתחרה ב' היא "על הפנים", בהחלט יתכן שיש משהו בדבריהם.
במידה והביקור באולם וההתרשמות הפיזית מהרכב תאמו את הציפיות שלכם ואתם שוקלים ברצינות לרכוש את הדגם, זה הזמן לברר על תנאי התשלום, האבזור הנוסף שניתן לקבל במעמד הסגירה והעלות בפועל של העסקה.

נסיעת מבחן
אפילו אם אתם כבר משוכנעים בבחירה שלכם, אל תוותרו בשום מקרה על נסיעת מבחן.
אמנם נהיגת התרשמות קצרה לא באמת תלמד אתכם הכל על הרכב, אבל בהחלט תספק לכם כלים להבין טוב יותר את היתרונות והחסרונות של הרכב ולהמנע מטעויות שילוו אתכם במשך שנים.

סוגרים מחיר
זהו, אחרי שאספתם את כל הנתונים יש לכם מספיק כלים כדי להגיע להחלטה הנכונה.
נסו תזמן את הרכישה להפנינג מכירות גדול, או שמצאתם רכב בדיוק כמו שאתם רוצים המוצע כיד ראשונה עם 0 קילומטרים בהנחה גדולה אזי התמזל מזלכם, אבל גם אם אין שום מבצע מכירות באופק זה ממש לא אומר שאתם חייבים לשלם את מחיר המחירון המלא .

לסיום, אומנם התהליך של קניית רכב כשלעצמו נראה ארוך ומייגע אך כשיודעים מה רוצים, מה הצרכים ומה התקציב וכשעושים סקר שוק, מגיעים מוכנים ויודעים בדיוק איזה רכב כדאי לקחת, כל מה שנשאר זה רק "לעשות ביטוח נוכל להגיד – תתחדשו על הרכב, נסיעה טובה !

בחר מכונית
איזו מכונית אתה מחפש?
מנהלים? משפחתית? אולי מיני חסכונית?
הבחירה כולה שלך!
רכוש שובר
בחרת את המכונית בה אתה מעוניין?
כנס לעסקה ותוכל לצפות בכל הפרטים הודות דגם הרכב, תנאי העסקה, זמן אספקה, אחריות, צבעים, תוספות וכל מידע נוסף אודות העסקה .
תתחדש!
עם הצטרפותך לרשימת הזכאים, נציג חברת הרכב ייצור עמך קשר להשלמת הרכישה ולתאום מועד מסירת הרכב החדש שלך.
טען עוד
כל הסיבות לקניה במוטודיל
מחיר מנצח
עם Motodeal תהנו מכל התנאים הבלעדיים השמורים לחברות, ארגונים, וקבוצות רכישה בלבד והזדמנות אמתית לחסוך אלפי שקלים בקניית רכב חדש.
מחיר מנצח
אספקה מהירה
מרבית הרכבים באתר נמצאים במלאי באספקה מהירה בפריסה ארצית . הזמנות של רכבים מהיבואן האספקה 14 - 21 יום זאת ע"פ המופיע בתנאי העסקה.
אספקה מהירה
ביטחון ואחריות
האתר עובד בשיתוף עם חברות הרכב הגדולות בישראל, כל הרכבים חדשים עם אחריות יבואן רשמי. לאחר רכישת השובר באתר התשלום העיקרי מתבצע ישירות לחברת הרכב במעמד קבלת הרכב כך שהעסקאות בטוחות לחלוטין.
ביטחון ואחריות
תנאי מימון
גולשי האתר נהנים מליווי בנקאי בתנאי אטרקטיביים עד 60 תשלומים (ללא עמלות הקמה בהלוואות עד 100,000 ש"ח) . לרשותכם מחשבון מימון בכל העסקאות לחישוב ההחזר חודשי.
תנאי מימון
קנייה בטוחה
האתר עומד בתקן PCI שהוא התקן המחמיר ביותר בעולם לאבטחת תשלומים ברשת האינטרנט. כמו כן, ניתן לשלם באמצעות PAYPAL.
קנייה בטוחה
שירות לקוחות
לרשותכם עומד צוות מיומן אשר יספק לכם מענה מקצועי ואדיב לכל שאלה בכל שעות הפעילות.
שירות לקוחות
לקוחות ממליצים