רכב היברידי – יתרונות וחסרונות

מגמת המודעות לשמירה על הסביבה, ההולכת ומתגברת בשנים האחרונות, משפיעה על כל תחום ואספקט בחיינו, כך שאך טבעי הוא שהיא תשפיע גם על תחום הרכבים. בעשור האחרון, אנחנו עדים ליותר ויותר יצרניות רכב שמנסות לזנוח את הנסיעה המבוססת על דלק ומחפשות לדלק (שמלבד היותו משאב מתכלה, הוא גם מזהם את הסביבה) חלופות טובות יותר. החלופה הטובה ביותר שיש לנו כיום, היא  רכב היברידי על דרגותיו השונות.

 

מהו רכב היברידי?

רכב היברידי הינו שם כולל לרכבים הפועלים באמצעות מנוע שאינו מופעל באמצעות בנזין. המדובר במנוע חשמלי המעורב בנסיעת הרכב, בדרגה זו או אחרת. וכאן, נעצור על מנת להסביר. למעשה, האידיאל היה רכב היברידי שכל פעולתו מבוססת על מנוע חשמלי, אבל, בשל סיבות שונות (כדוגמת "חרדת טווח", אי קיומן של תשתיות טעינה מספיקות וכן הלאה), הביצוע מעט בעייתי. אמנם, קיימים, פה ושם, דגמי רכב EV (Electric Vehicle – חשמל טהור), אבל מרבית הרכבים ההיברידיים המוצעים כיום למכירה מוגדרים כ"רכב היברידי", כלומר כזה המשלב מינונים ואפשרויות שילוב שונות בין הנסיעה על דלק לבין נסיעה המבוססת על חשמל.

 

רכב היברידי – יתרונות

מנוע הבנזין, ברוב הרכבים ההיברידיים, יהיה קטן יותר מזה המפעיל את הרכבים הקונבנציונאליים, וכתוצאה מכך, הוא יזהם פחות ויהיה חסכוני יותר. מאידך, כתוצאה מכך, הספקו גם יהיה נמוך יותר, כמו גם יכולת התאוצה שלו. אבל, חיסרון (לכאורה) זה נמחק, מאחר וכשמתעורר הצורך ב"כוח" המנוע, נכנס לפעולה המנוע החשמלי, ויחד, שניהם, מספקים לרכב את ההספק הנדרש לו. יתרון מובהק של הרכב ההיברידי הוא יכולת הבלימה הרגנרטיבית, כלומר, יכולת ניצול אנרגיית הבלימה לצורך טעינת סוללת הרכב על ידי הפיכתו של המנוע החשמלי שברכב לגנרטור. וזאת, מבלי להזכיר את החיסכון בעלויות הדלק ואת צמצום הנזק לסביבה. 

 

רכב היברידי – חסרונות

הזכרנו, קודם לכן, על קצה המזלג, את החסרונות המשמעותיים של הרכבים ההיברידיים, אבל, ככלל, ניתן לומר, שחסרונות אלו הם זמניים בלבד. ככל שיותר רכבים היברידיים ינועו בכבישים, תשתיות הטעינה תתפתחנה בהתאם לדרישה, המודעות לרכבים אלה תתרחב, ואף חרדת הטווח (אותו חשש שחש נוהג ברכב חשמלי פן הסוללה החשמלית שברכב תתרוקן בטרם הוא יגיע לעמדת טעינה תקינה וזמינה) תהפוך לנחלת העבר!

 

בשורה התחתונה

רכב היברידי הופך, אט אט, לחלק מהנוף התעבורתי הישראלי. בשנים הקרובות, אנחנו עתידים לראות יותר רכבים כאלה נעים בכבישי ישראל, ויותר ישראלים שנהנים ממכוניות חדשות ומנשימת אוויר נקי יותר!

בחר מכונית
איזו מכונית אתה מחפש?
מנהלים? משפחתית? אולי מיני חסכונית?
הבחירה כולה שלך!
רכוש שובר
בחרת את המכונית בה אתה מעוניין?
כנס לעסקה ותוכל לצפות בכל הפרטים הודות דגם הרכב, תנאי העסקה, זמן אספקה, אחריות, צבעים, תוספות וכל מידע נוסף אודות העסקה .
תתחדש!
עם הצטרפותך לרשימת הזכאים, נציג חברת הרכב ייצור עמך קשר להשלמת הרכישה ולתאום מועד מסירת הרכב החדש שלך.
טען עוד
כל הסיבות לקניה במוטודיל
מחיר מנצח
עם Motodeal תהנו מכל התנאים הבלעדיים השמורים לחברות, ארגונים, וקבוצות רכישה בלבד והזדמנות אמתית לחסוך אלפי שקלים בקניית רכב חדש.
מחיר מנצח
אספקה מהירה
מרבית הרכבים באתר נמצאים במלאי באספקה מהירה בפריסה ארצית . הזמנות של רכבים מהיבואן האספקה 14 - 21 יום זאת ע"פ המופיע בתנאי העסקה.
אספקה מהירה
ביטחון ואחריות
האתר עובד בשיתוף עם חברות הרכב הגדולות בישראל, כל הרכבים חדשים עם אחריות יבואן רשמי. לאחר רכישת השובר באתר התשלום העיקרי מתבצע ישירות לחברת הרכב במעמד קבלת הרכב כך שהעסקאות בטוחות לחלוטין.
ביטחון ואחריות
תנאי מימון
גולשי האתר נהנים מליווי בנקאי בתנאי אטרקטיביים עד 60 תשלומים (ללא עמלות הקמה בהלוואות עד 100,000 ש"ח) . לרשותכם מחשבון מימון בכל העסקאות לחישוב ההחזר חודשי.
תנאי מימון
קנייה בטוחה
האתר עומד בתקן PCI שהוא התקן המחמיר ביותר בעולם לאבטחת תשלומים ברשת האינטרנט. כמו כן, ניתן לשלם באמצעות PAYPAL.
קנייה בטוחה
שירות לקוחות
לרשותכם עומד צוות מיומן אשר יספק לכם מענה מקצועי ואדיב לכל שאלה בכל שעות הפעילות.
שירות לקוחות
לקוחות ממליצים