רכב חסכוני בדלק – המדריך המלא

מחירי הדלק הגבוהים של השנים האחרונות, דוחפים יותר ויותר אנשים לחפש רכב חסכוני בדלק. הדבר הוביל, אפוא, לייצור של מכוניות מתקדמות וחסכוניות מאוד. רמת החיסכון בדלק משפיעה על הכיס שלנו ועל הסביבה כאחד, לכן חשוב למצוא רכב אשר יתאים לדרישותינו וצרכינו מחד, ויהיה חסכוני בדלק מאידך, דבר אשר יחסוך לנו כסף רב בעתיד וגם יעזור לשמור על איכות הסביבה.

ממה מושפעת תצרוכת הדלק ?

חשוב לזכור כי תצרוכת הדלק המופיעה בנתוני הרכב, היא לא מדויקת. למעשה, מדובר בתצרוכת דלק לרכב בתנאי מעבדה, כלומר תנאים אידאלים בהם נוסע הרכב, ולא בנסיעה שגרתית של הצרכן. בפועל, מושפעת תצרוכת הדלק של הרכב מגורמים רבים, כגון מצבו המכני של הרכב או איכות הדלק שבו תדלקנו את הרכב. זאת ועוד, תצרוכת הדלק מושפעת גם מגורמים עליהם אין לנו שליטה כלל, כמו מצב התנועה בכביש. דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שנפח המנוע אינו בהכרח משפיע על תצרוכת הדלק, לכן יכול מאוד להיות כי תמצאו רכב בקטגוריה מסוימת עם נפח מנוע גדול יותר מרכב אחר באותה הקטגוריה, אך חסכוני בדלק הרבה יותר . כפי שכל בעל רכב יודע, עלות אחזקת הרכב יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה. ישנם מרכיבים באחזקת הרכב שללקוח אין השפעה עליהן, כמו ירידת ערך למשל, אבל יש גם סעיפים שניתן לצמצם, וצריכת הדלק היא אחד מהם. מניתוחים כלכליים עולה כי סעיף הוצאות הדלק מתוך סך עלות אחזקת הרכב מגיע לכשלושים אחוזים. זה אולי נשמע מרתיע, אבל החדשות הטובות הן שבעזרת אימוץ של כמה כללי אצבע בסיסיים, ניתן לחסוך הרבה מאוד דלק ולהפחית באופן משמעותי את עלות אחזקת הרכב שלכם.

בחירה חסכונית

צריכת הדלק של מכונית מושפעת מגורמים רבים, שניים משמעותיים ביותר הם משקל הרכב ויחידת ההנעה שלו. ככל שהרכב קטן יותר וקל יותר, הוא גם חסכוני יותר. במילים אחרות, אם יש שני כלי רכב בעלי יחידת הנעה זהה, האחד גדול וכבד והשני קטן וקל יותר, הרכב הקטן יותר ירשום נתוני צריכת דלק טובים באופן משמעותי. המסקנה אם כן היא שאם אתם לא זקוקים לרכב גדול, עדיף לבחור ברכב קטן וקל יותר, וכך לחסוך, והרבה. הגורם המשמעותי השני הוא המנוע. במקרה הזה, כלל האצבע קובע שמנוע בעל נפח קטן יותר יהיה גם חסכוני יותר. זוהי הסיבה שבשנים האחרונות יצרני הרכב בוחרים להשתמש במנועים קטני נפח (אך מתקדמים טכנולוגית) על פני מנועים גדולים, וכן את הפריחה האחרונה של מנועי 3 צילינדרים שלא נראתה בעבר. לצד המנוע גם לתיבת ההילוכים יש השפעה על צריכת הדלק: תיבה ידנית או רובוטית (חד או דו-מצמדית) תהיה חסכונית הרבה יותר מאשר תיבה אוטומטית קונבנציונלית, ותיבה רציפה תהיה יעילה יותר מתיבה אוטומטית רגילה הודות למספר גדול יותר של יחסי העברה.

נהיגה חסכונית

גם לאחר הבחירה ברכב חסכוני עדיין אפשר להמשיך ולחסוך בדלק, וזאת באמצעות נהיגה חסכונית. הכלל הראשון הוא להשתדל ולנהוג בצורה חלקה כמה שיותר. בלימות רבות והאצות חריפות ותכופות מאמצות את המנוע וגורמות לעלייה משמעותית בצריכת הדלק. נסיעה חלקה עם האצות ובלימות הדרגתיות לעומת זאת מקלה על המנוע ומאפשרת לו לצרוך פחות דלק.

האופציה ההיברידית

מכוניות בעלות הנעה היברידית או יחידות המורכבת ממנוע בעירה פנימית, לצד מנוע חשמלי שמקבל את הכוח שלו מסוללה. אגירת האנרגיה לסוללה מתבצעת באחת משלוש דרכים: אנרגיה נאגרת בשעה שהרכב מאיט או בולם, מומרת לאנרגיה חשמלית וממלאת את הסוללה, מנוע הבנזין מטעין את הסוללה, ובדגמי Plug-In Hybrid ניתן להטעין את הסוללות גם ממקור כוח חיצוני.
כשהרכב ההיברידי נוסע, מערכת ניהול הכוח שלו מווסתת את צריכת האנרגיה משני המנועים בהתאם לתנאי הדרך. בעת האצה או נסיעה בעלייה למשל, כשיש צורך בכוח, הוא יגיע סימולטנית משני המנועים – מנוע הבעירה הפנימית והמנוע החשמלי. בשיוט בין-עירוני במהירות גבוהה הרכב ישתמש במנוע הבנזין בלבד, ואילו בנסיעה עירונית איטית אפשר לנסוע במצב EV חשמלי מבלי לצרוך בנזין כלל.
ההבדלים בצריכת הדלק בין מכוניות “רגילות” לבין מכוניות היברידיות הם דרמטיים. טויוטה יאריס היבריד למשל מציעה צריכת דלק מדהימה של 27.8* ק”מ לליטר במסלול משולב! בהשוואה למכונית סופר-מיני ממוצעת, מדובר על צריכת דלק טובה יותר בעשרות אחוזים – נתון שמתרגם לחסכון של אלפי שקלים בשנה. אגב, להנעה ההיברידית יש יתרונות נוספים פרט לחסכון ובהם ידידותיות לסביבה עם פליטת מזהמים נמוכה, שפע של כוח זמין הודות למנוע החשמלי, וחוויית נסיעה ייחודית ושקטה במצב EV.

5 דגמים חסכוניים במיוחד

1 . מיני חסכונית – סיטרואן C1 1.0 ידני
ה-C1 1.0 היא ללא ספק אחד הרכבים החסכוניים ביותר על הכביש, עם צריכת דלק של 23.9 ק"מ לליטר (20.0 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-27.8 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית).
עוד רכב מקטגוריית מיני שראוי לציון בכל הנוגע לתצרוכת דלק הוא טויוטה אייגו, עם צריכה של 19.2 ק"מ לליטר.
2. סופר מיני חסכונית – טיוטה יאריס היברידית .
טיוטה יאריס נחשבת לאחד הרכבים האמינים והפופולאריים ביותר בקטגוריית סופר מיני. הגרסה ההיברידית שלה היא גם אחת האופציות החסכוניות בקטגוריה, עם צריכת דלק משולבת של עד 26.3 ק"מ לליטר. מנוע הבנזין של הגרסה ההיברידית מגיע בנפח של 1,500 סמ"ק, והיא מצליחה להפיק בשילוב המנוע החשמלי 100 כוחות סוס.
3. משפחתית חסכונית – טיוטה פריוס ההיברידית
הרכב המשפחתי החסכוני ביותר הוא ככל הנראה טיוטה פריוס, חלוצת הרכבים ההיברידיים שנכנסו למיינסטרים של עולם הרכב. הפריוס אמנם יקרה יותר מרכב משפחתי רגיל, אך היא מציעה בתמורה חיסכון אדיר בהוצאות על דלק, לצד זיהום נמוך יותר. הדגם ההיברידי של פריוס רושם 21.7 ק"מ לליטר, על פי נתוני היצרן.
באופן כללי, טיוטה מציעה מגוון דגמים היברידיים בקטגוריות שונות: יאריס, קורולה, קמרי, C-HR, RAV4 ואפילו ה-Highlander – לכולם גרסאות היברידיות המציעות חיסכון משמעותי בדלק.
אם אתם לא חובבים של רכבים היברידיים, סקודה אוקטביה הוא רכב משפחתי מרווח ואיכותי, עם נתוני צריכת דלק של 19.2 ק"מ לליטר, על פי נתוני היצרן.
4. רכב שטח חסכוני – מיצובישי אאוטלנדר PHEV ההיברידית
מיצובישי אאוטלנדר PHEV ההיברידית מציעה נתון יצרן מדהים של 50 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת מנוע בנזין וחשמלי. עם מנוע בנזין 2.4 ליטר ויכולות שטח לא מבוטלות, מדובר על הבחירה המועדפת על ישראלים רבים שרוצים להרגיש בג'יפ אמיתי, אבל להצליח לחסוך בהוצאות הדלק.
5. רכב 100% חשמלי – ניסאן ליף
מדובר במכונית חשמלית כאשר טווח הנסיעה החשמלי בה עומד על 458 ק"מ, מדובר בטווח נסיעה עצום שעבר שדרוג משמעותי לעומת הגרסה הקודמת שלה. הליף מגיעה עם 204 כ"ס ו – 34.6 קג"מ.
טעינת הרכב מתבצעת באמצעות שקע 100 קילוואט. גרסת האי פלוס של הליף מצוידת בתיבת הילוך אחד והנעה קדמית. כעת לאחר הגדלת טווח הנסיעה החשמלי שעברה הליף בגרסתה החדשה היא נחשבת כאחד הרכבים המובילים בצמצום בזבוז אנרגיה ולאלו שנוסעים בה בצמצום הוצאות הדלק.

בחר מכונית
איזו מכונית אתה מחפש?
מנהלים? משפחתית? אולי מיני חסכונית?
הבחירה כולה שלך!
רכוש שובר
בחרת את המכונית בה אתה מעוניין?
כנס לעסקה ותוכל לצפות בכל הפרטים הודות דגם הרכב, תנאי העסקה, זמן אספקה, אחריות, צבעים, תוספות וכל מידע נוסף אודות העסקה .
תתחדש!
עם הצטרפותך לרשימת הזכאים, נציג חברת הרכב ייצור עמך קשר להשלמת הרכישה ולתאום מועד מסירת הרכב החדש שלך.
טען עוד
כל הסיבות לקניה במוטודיל
מחיר מנצח
עם Motodeal תהנו מכל התנאים הבלעדיים השמורים לחברות, ארגונים, וקבוצות רכישה בלבד והזדמנות אמתית לחסוך אלפי שקלים בקניית רכב חדש.
מחיר מנצח
אספקה מהירה
מרבית הרכבים באתר נמצאים במלאי באספקה מהירה בפריסה ארצית . הזמנות של רכבים מהיבואן האספקה 14 - 21 יום זאת ע"פ המופיע בתנאי העסקה.
אספקה מהירה
ביטחון ואחריות
האתר עובד בשיתוף עם חברות הרכב הגדולות בישראל, כל הרכבים חדשים עם אחריות יבואן רשמי. לאחר רכישת השובר באתר התשלום העיקרי מתבצע ישירות לחברת הרכב במעמד קבלת הרכב כך שהעסקאות בטוחות לחלוטין.
ביטחון ואחריות
תנאי מימון
גולשי האתר נהנים מליווי בנקאי בתנאי אטרקטיביים עד 60 תשלומים (ללא עמלות הקמה בהלוואות עד 100,000 ש"ח) . לרשותכם מחשבון מימון בכל העסקאות לחישוב ההחזר חודשי.
תנאי מימון
קנייה בטוחה
האתר עומד בתקן PCI שהוא התקן המחמיר ביותר בעולם לאבטחת תשלומים ברשת האינטרנט. כמו כן, ניתן לשלם באמצעות PAYPAL.
קנייה בטוחה
שירות לקוחות
לרשותכם עומד צוות מיומן אשר יספק לכם מענה מקצועי ואדיב לכל שאלה בכל שעות הפעילות.
שירות לקוחות
לקוחות ממליצים